Verhalen

January 28, 2021

Stephen Loe deelt zijn ervaring met haalmenu.nl

Stephen Loe, eigenaar Dewi Sri

1. Kun je iets vertellen over jezelf en je restaurant(s)?

“Ja zeker, mijn naam is Stephen Loe, en ik ben eigenaar van Indonesisch restaurant Dewi Sri. Dewi Sri heeft twee locaties in Rotterdam; aan de Westerkade 20 (Centrum) en Grindweg 650 (Hillegersberg). De gerechten die worden geserveerd in onze restaurants zijn gebaseerd op de keukens van Java en Sumatra, en specifiek op de Authentieke recepten van mijn twee oma’s. Mijn vader Joe Loe had de visie om de échte Indonesische keuken naar Rotterdam te halen. Genieten van de beste Indonesische gerechten aan de Maas; dat was zijn droom. In 1980 vervulde Joe Loe deze droom en opende Dewi Sri aan de Westerkade in Rotterdam. Dit bleek meteen een groot succes te zijn. Toentertijd kende men eigenlijk alleen de Chinees-Indische keuken in de havenstad en onze authentieke Indonesische gerechten betekende ware nieuwe smaaksensaties. Bumbu’s (kruidenmengsels) met versgeperste kokosmelk samen gesudderd: dat zijn de ingrediënten die ervoor zorgen dat men ons inmiddels al 40 jaar weet te vinden. Vanwege het grote succes van ons eerste restaurant opende we in 1995 het tweede restaurant aan de Grindweg 650 in Hillegersberg. In 2008 en 2009 heb ik beide restaurants een nieuw concept gegeven en onze gerechten gemoderniseerd.”

Joe Loe, oprichter Dewi Sri en vader van Stephen Loe

2. Hoe ervaar je de huidige corona periode?

“Op dit soort dingen heb je nou eenmaal weinig invloed. Je moet uitwegen vinden om toch door te blijven draaien met je personeel. Ik liep al langer met het idee rond om het mogelijk te maken voor onze klanten om via de website van Dewi Sri te bestellen en jullie van haalmenu.nl kwamen precies op het juiste moment langs. Wij hebben dan ook gelijk ons businessmodel omgegooid en zijn ons vol gaan richten op takeaway. Je kan namelijk niet blijven jammeren. Je moet tien stappen vooruitdenken en innovatieve ideeën bedenken om door te blijven gaan. Zo zijn we ook bezig met een productlijn van meerdere soorten Bumbu’s in een potje zodat onze klanten de smaken van Dewi Sri kunnen gebruiken bij hun eigen kookkunsten!”

 

3. Wat heeft je doen besluiten gebruikte maken van de diensten van haalmenu.nl?

“Ik wilde alles graag in eigen beheer hebben. Thuisbezorgd vraagt extreem hoge commissies van 30%, dat wil toch niemand? Voor de online-besteloplossingen van haalmenu.nl betaal je slechts een klein bedrag per maand, geen commissies en heb ik een op maat gemaakte webshop die perfect aansluit op de huisstijl van mijn restaurants.”

 

4. Ben je tevreden met de diensten van haalmenu.nl en waarom?

“Ik ben heel tevreden met de diensten. De mannen van haalmenu.nl zitten er snel op als er iets veranderd moet worden. De lijnen zijn veel korter en persoonlijker dan ik bijvoorbeeld gewend was bij Thuisbezorgd. We schakelen snel met elkaar en ze denken graag mee over hoe we alles zo klantvriendelijk en efficiënt mogelijk kunnen inrichten. Dat vind ik een enorm pluspunt.”

 

5. Wat hebben de diensten van haalmenu.nl je opgeleverd?

“De diensten van haalmenu.nl hebben mijn personeel en mij veel efficiëntie opgeleverd. Ik hoor elke dag weer dat mijn personeel super tevreden is met de nieuwe werkwijze die haalmenu.nl mogelijk heeft gemaakt. Een groot voordeel is dat het erg gebruiksvriendelijk is en heteen hoop automatiseert, zowel voor de klant als mijn eigen personeel. Voorheen gingen alle bestellingen via de telefoon. Het leuke hieraan is dat het persoonlijker is maar het leverde ons ook vaak problemen op. Dit komt omdat je toch vaak ruis ervaart wanneer je met iemand belt. Hierdoor blijkt achteraf geregeld dat bestellingen niet helemaal kloppen. Dit levert vertraging op én gerechten zijn dan soms voor niets bereid; enorm zonde! Doordat onze klanten nu zelf via de website bestellen, kloppen de bestellingen altijd en is er dus geen miscommunicatie. Daarnaast kost telefonisch bestellen enorm veel tijd. Door de slimme orderprinter van haalmenu.nl hoef ik op sommige dagen alleen personeel in de keuken te hebben; de printer heeft het hele bestelproces geautomatiseerd. Hij is gemakkelijk te bedienen en geeft een duidelijk signaal wanneer er een bestelling binnenkomt. Op deze manier hoeft het personeel van de keuken alleen simpelweg het bonnetje uit de printer te halen en de gerechten te bereiden. Ze hoeven niet te weten hoe de kassa werkt omdat het geld gewoon online naar mijn rekening wordt overgemaakt; ideaal!”

Restaurant Dewi Sri Centrum dat in 1980 haar deuren opende

6. Wat zijn de voordelen van de diensten van haalmenu.nl ten opzichte van de diensten van bijvoorbeeld Thuisbezorgd,Ubereats en/of Deliveroo?

Ik heb ze hierboven natuurlijk ook al gedeeltelijk benoemd: geen commissies, kortere lijnen, en vele malen persoonlijker. Daarnaast geven de diensten van haalmenu.nl mijn klanten de mogelijkheid om te pre-orderen (vooraf te bestellen). Hierdoor wisten we twee weken voor kerst bijvoorbeeld al precies hoeveel bestellingen we konden verwachten die twee dagen. Hierdoor konden we ons goed voorbereiden. Het vooruit bestellen is écht een super uitkomst. Mijn tip aan andere restaurants is om dit al een maand van tevoren open te zetten. Wanneer mensen online hebben gepreordered hebben ze ook gelijk betaald, dus je weet ook zeker dat ze daadwerkelijk komen. Ook vond ik het niet fijn om afhankelijk te zijn van de bezorgers van Thuisbezorgd. We moesten soms heel lang wachten op de bezorger terwijl wij de gerechten gewoon netjes op tijd bereid en klaar voor take-away hadden. Hierdoor krijgen we klachten aan ons adres terwijl het in werkelijkheid door fouten van de bezorgers van Thuisbezorgd kwam. Dit soort onterechte klachten zijn natuurlijk niet leuk als je enorm je best doet om een zo goed mogelijke take-away ervaring te realiseren.

 

7. Zou je de diensten van haalmenu.nl aanbevelen aan andere restauranteigenaren?

Absoluut! Lees de antwoorden op bovenstaande vragen maar. Voor die paar tientjes per maand maak je het jezelf en je klanten zoveel makkelijker. We ontvangen nu ontzettend veel bestellingen via de website. Het verdient zichzelf in no time terug. Ik zeg doen!

Bestel hier bij restaurant Dewi Sri!

Ook interesse gekregen in de diensten van haalmenu.nl? Laat je gegevens hieronder achter, en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Laatste verhalen

Meld je restaurant gratis aan! Jouw restaurant aanmelden op onze interactieve kaart zodat consumenten snel en gemakkelijk over jouw afhaalmogelijkheden weten? Druk op de oranje knop rechts!