April 1, 2021

"Om toekomstbestendig te worden is het essentieel voor restaurants om actie te ondernemen op deze drie trends"

De vraag naar gemak en naadloze digitale ervaringen onder consumenten neemt toe en wordt verder versneld door COVID-19. Hoe kunnen eetgelegenheden de klantervaringen verbeteren met behulp van digitale ecosystemen om succesvol te zijn bij de volgende generatie gasten (Millennials, Gen Z en Gen Alpha)? Een onderzoek van Deloitte bood inzichten in drie trends waar restaurants op moeten inzetten om toekomstbestendig te werken.

Drie trends onder toekomstbestendige restaurants:

Klanten wilden al gemak en digitale verbindingen als het ging om hun eet ervaring, zowel op locatie als daarbuiten. Nu, dankzij COVID-19, heeft een nieuwe focus op veiligheid deze eisen versterkt. Deloitte voerde zowel voor als na de opkomst van COVID-19 consumentenonderzoeken uit, waardoor het mogelijk werd om opkomende trends, en de impact van de pandemie op dit traject, te meten. Als aanvulling op de data uit deze enquête heeft Deloitte ook een-op-een-interviews gehouden met restaurantmanagers. Op basis van dit onderzoek hebben zij inzichten gevonden in drie belangrijke trends die het consumptiepatroon onder restaurantgasten bepalen:

1. Ultiem gemak: Consumenten eisen gemak. Altijd. In een wereld waarin we ons minder in gebouwen bevinden en meer buiten, betekent dat rijden, afhalen en bezorgen cruciaal is.

2. Frictieloze digitale ervaringen: Technisch onderlegde consumenten eisen digitale betrokkenheid van restaurants en willen geavanceerde opties voor restauranttechnologie die hen herkennen én hun voorkeuren kennen.

3. Verhoogde veiligheid na COVID-19: Modellen voor werken op afstand en het vermijden van mensenmassa's behoren tot de trends die de eetgewoonten van mensen veranderen.

 

Hoe zouden restaurants moeten reageren volgens Deloitte?

- Het begrijpen van de patronen en trends van klanten door middel van het verzamelen van waardevolle data. Hiermee kan een persoonlijke klantreis geboden worden dat resulteert in sterkere relatie met de klant;

- Het gemakkelijk en digitaal maken van betaalmogelijkheden voor de klant;

- Innoveren op het gebied van technologie en automatisering.

 

Hieronder vind je twee infographics van Deloitte met waardevolle cijfers:

Deloitte Infographic 1
Deloitte Infographic 2

Kun jij ook hulp gebruiken op het gebied van online bestelmogelijkheden, digitalisering, data en automatisering? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier!

Ook interesse gekregen in de diensten van haalmenu.nl? Laat je gegevens hieronder achter, en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Laatste verhalen

A webbeluga website